Sunday, February 28, 2016

doğru oda

sanırım bazı iş yerlerinde şöyle bir görünmez kural var: burada hiçbir başarı cezasız kalmaz.
örneğin çalıştığım yerde ingilizce bildiğim için en zorlu müşterilerle ben çalışırım, o raporların, analizlerin, maillerin hep ingilizce hazırlanması gerekir ben hazırlarım, o görüşmeye yalnızca benim gitmem gerekir ben giderim, geç saatlere kadar ücretsiz mesailere kalırım ve sonuç olarak ne elde ederim biliyor musun blog? hiçbir şey !
bir keresinde 4 kişi bir toplantıya katılmıştık ve ben de kendim için not tutmuştum, toplantı sonunda benden başka kimsenin not tutmadığı ortaya çıktı ve bil bakalım ne oldu. bundan sonra en iyisi notları sen tutup herkese geç dediler...
artı olması gereken özelliklerim yüzünden enayi yerine konulduğumu hissediyorum resmen. oturduğu yerden beni kıskandığını açık açık yüzüme söyleyenler de cabası...
belki kurumsal ve global şirketlerde işler biraz daha farklıdır, iyi özelliklerinden dolayı maaşında bir iyileştirme, pozisyonunda yükselme ya da en azından takdir görme gibi birşeyler yaşanıyordur.
şöyle bir söz okumuştum; "eğer bir odadaki en akıllı kişi sizseniz muhtemelen yanlış odadasınızdır"
doğru odaya geçip uzun ve güzel bir süreyi o odada geçirmek istiyorum

No comments: