Saturday, January 10, 2015

runaway mind


İnsanlar neden kitap okur? Bilgi edinmek için mi? Bakış açılarını değiştirmek için mi? Biraz hoş vakit geçirmek için mi? Neden film ya da dizi seyrederler?
Sizi bilmem ama benim tek bir nedenim var aslında. Gerçeklikten kaçmak için. Günlük hayatımda çözemediğim problemlerimden kaçmak için başımı bir kitabın sayfalarının arasına gömüyorum. Evet. Nedeni bu. Boşver bunları düşünme, sen kitabına odaklan diyorum kendime. Büyük bir iştahla izlenecek filmler/diziler listesi yapıyorum. Bu listeler asla kısalmaz ve asla tamamlanmaz bilirsin.. Bir tarzım olduğu için değil. Bir konuya özel bir ilgi duyduğum için değil. Şekillendiremediğim ve kendimi bir tutsak gibi hissettiğim hayatımdan kaçmak için beni etkileyecek bir film açıyorum hemen. Yine aynı mantıkla beni saracak bir diziye başlıyorum. Dizi bittiğinde büyük bir boşluk.. Çünkü oradaki dostluklar ne güzeldi, evler, insanlar, hatta problemler bile.. Belki de bu yüzden, Curb Your Enthusiasm ve The Office gibi herkesin bayıldığı, gerçekliğe ve hayata bu kadar yakın diziler bende nefes alamama etkisi uyandırıyo. Kaçmak istediğim bir şeyi neden izleyeyim ki?
Bence bu da bir çeşit bağımlılık ve çok da sağlıklı bir şey değil. Evet belki alkolik değilim, birine ya da kendime zarar vermiyorum. Ama ben de, tıpkı bir bağımlı gibi hayatımla, sorunlarımla yüzleşemiyorum. Bir kitabı bitirdiğimde hemen bir yenisine uzanıyorum ve okuyacak az kitabım kaldığında hemen yeni bir kitap alışverişine gidiyorum. Belki bu insani bir şeydir. Ama yine de sağlıklı değil.

No comments: