Wednesday, January 28, 2015

meteor


Bu akşam, Türkiye saatiyle 18:19'da Dünya'ya çok yakın bir meteor geçecekti. (yakın dediğim 1 milyon ışık yılı uzaklık felan). Bir daha böyle büyüklükte bir göktaşı dünyanın yakınından ancak 2027'de geçecekti.
Belki hava yağmurlu olmasaydı ve açık olsaydı, belki şehir ışıklarından uzakta olsaydım, sakin bir yer bulup çıplak gözle bile izleyebilirdim. Oysa ben, saatim 18:19'u gösterirken metrobüste, köprünün tam ortasında trafikteydim.
Belki, diye düşündüm. Küçük bir hesaplama hatası yapıldı (NASA'ya kendimden çok güvenirim o ayrı) belki de bu göktaşı dünyayı teğet geçmeyecek, yıkıp geçecek. Ne kadar görkemli bir sahne :) Bu akşam 18:19'da Dünya gezeni üzerinde hayat bitecek. Tam 18:19'da, köprünün tam ortasında, nefesimi tuttum... Hiçbir şey olmadı.

Biraz hayal kırıklığına uğradığımı söylemeliyim.

No comments: