Saturday, December 27, 2014

Begin Again

Beni yargılama. Bu bir romantik komedi sayılmaz. Eğer kadınla adam birbirine mıçmıç aşık olmamışlarsa (aşık olsalardı filmden nefret edecektim, neyse ki son dakkada böyle bir şey yapıp filmi batırmadılar) bu tam olarak bir romantik komedi sayılmaz. Sonunda gülümseyen güçlü ve yalnız bir kadın görüyorsak bu hiç bir şekilde romantik komedi sayılmaz.


Film bir baş yapıt değildi elbette ama gerçekten güzel müzikleri vardı. Maroon 5'taki elemanı yakından görmüş ve o miymiy sesini bi kez daha duymuş olduk. Mark Ruffalo'nun harika bir oyuncu olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Gel gelelim o ortam sesiyle nasıl albüm yaptılar bütün film boyunca bunu merak ettim. Bir kadın çorabıyla çözülecek mevzu mu New York'un kaotik gürültüsü? Yapma etme annem boomu alıp kafana göre sallıyorsun. Empire State'in tepesine çıktılar, kızla aynı anda RÜZGAR dedik, o derece. O rüzgar adama kayıt yaptırır mı lan azıcık gerçekçi olun. Sokaktan bulduğu çocuğa vokal yaptırıyo felan iyice peri masalına döndü. Neyseki bi metroda polis kovaladı da ayaklarımız azıcık yere bastı. 

 Greta'nın Violet'e şöyle giyin böyle yap diye akıl verdiği kısımlardan pek hoşlanmadım. Bir de bu "dışarıda albüm kaydı yapma" fikri bana çok yaratıcı gelmedi sanki milyon tane insan bunu daha önce düşünmüştür gibi geldi. Sonra daha gerçekçi bir yaklaşım sergilemek isteseydi film, grup içinde orkestra üyeleri arasında anlaşmazlıktan tutun da sanatçının albüm kontratına itirazından başlayacak korkunç bir süreç izlememiz gerekirdi. Neyse Hollywood'dur bozmadılar moralimizi. 

Eğer bir grup insanın bir araya gelip başarısız bir müzik prodüktörüne ve kalbi kırık bir kıza inanıp dışarıda albüm yapma fikrinin hikayesini izlediysek, bunun yanına bir de rock starla sevgili/eş olunur mu sorunsalını irdelediysek, film vasatın biraz üstünde bir filmdi. Fakat şu "müzik listemi paylaşmaya utanıyorum, kendimi çıplak hissediyorum" ruh hali kesinlikle katıldığım ve yaşadığım bir şey. Müzik her sahneyi daha anlamlı yapıyor. Bunda da haklılar. Ayrıca müzik listemizdeki guilty pleasureları paylaşsak bir rahatlama yaşarız gibi :) 

söylemek istediğim son şey: iyi ki müzik var  

No comments: