Monday, November 17, 2014

Küçük Prens


Küçük Prens'i çok küçükken okumuştum ve aklımda kalan tek şey de çizimleriydi. Bir süredir kitabı yeniden okumayı istiyordum. Ofisten bir arkadaşıma da bahsedince ertesi gün hemen getirmiş sağolsun. Bu pazar oturup okudum. Ve inanamadım. Benim okuduğum zamandan aklımda kalan tek şey, boa yılanın iç ve dış çizimleri, baobab ağaçlarının çizimleri, kutunun içindeki koyunun çizimi, küçük dünyasının üzerinde uçuşan atkısıyla Küçük Prens çizimi. Ne o minik diğer gezegenleri hatırlıyorum ne de bu korkunç sonu... Hem çok hüzünlendim hem çok şaşırdım. Küçük Prens'in gülüyle yaşadığı, muhtemelen ilk gençliğinde yaşadığı ve atlatamadığı bir aşk ilişkisiydi. Diğer her bir gezegen hayatına giren insanları temsil ediyordu. Sonunda bu çocuk ruhlu adam dünyada yaşamaya daha fazla katlanamayıp intihar ediyordu... Küçük Prens'in bir çocuk kitabı için oldukça karanlık ve depresif olduğunu düşünüyorum artık. Kapağındaki çizime bakınca eskisi gibi kendi küçük dünyasında yaşayan, neşeli ve bilge bir çocuk da görmüyorum, yalnızlıktan ve anlaşılmamaktan kendini öldürmeyi seçen bir adamı görüyorum.. içim burkuldu...

No comments: