Thursday, September 18, 2014

Bir İkea Dolabında Mahsur Kalan Hint Fakiri'nin Olağanüstü Yolculuğu


İşe gidip gelirken kitapçının vitrininde gördüğüm bu kitabı gözüme kestirmiştim. Tatile çıkmadan önce almayı başardım ve tatil kitabı olarak da okuyup hemencecik bitirdim. Benim için ilginç kısmı da, kitabın uçakta geçen bölümünü uçakta okumak oldu :) Maalesef çok başarılı bir kitap yok elimizde. Bir kitapta olması gereken en önemli özellik sanırım "kendini okutmak", o uzun cümleler (belki kötü çeviri mi ya da anlatımın kendi kötülüğü mü bilemedim) (yok kötü çeviri değil sanırım) bunu imkansız kılmış. Hikaye fantastikten parmak sallayan ve öğüt veren bir havaya oradan da dünya dertleri için yalandan üzülen beyaz Avrupalı sığlığına ve birkaç tane daha salakça şeye geçiş yapıp duruyor. Aslında biraz sabrederseniz hafif ve eğlenceli olabilecek bir kitap. Yine de bitince geriye hiçbir şey kalmayacak. Tıpkı sahildeki dalgaların temizlediği kumlar gibi.. (tatili özledim evet) 

No comments: