Wednesday, July 16, 2014

Mavi Tilki


Çoğu insanın kapak tasarımına bayılacağı, incecik bu roman, ilk kredisini kapağında dana gibi yazılan Björk yorumuyla alıyor. İnsan diyor ki Björk sevdiyse ben de severim herhal. Sonra okumaya başlıyorsunuz... Allahım.. bir türlü gitmiyor. Kitap akmıyor, sanki anlattığı coğrafya gibi donuk. Çeviriden de kaynaklanıyor olabilir diye tahmin ediyorum. Anlatımda bir sorun var. Okumaya biraz daha devam ediyorsunuz... Kitap harika. Aslında çok etkileyici ve çok incelikli bir kitap. (Ama anlatımda hala sorun var,evet çeviri)
Özellikle çay demlendiği bölümü bir çay bahçesinde okuyordum ve o taze demlenmiş çayın kokusunu burnumda hissediyordum ve çay üstüne çay söylüyordum. Ayrıca papazın avlanmaya giderkenki kıyafeti de çok ilgi çekici bir kısımdı. Bir diğer dikkatimi çeken nokta karakterlerin (papaz dahi olsa) bilimsel gözlem yeteneği ve soğukkanlı davranışları. Kitabın her sayfasına coğrafyanın soğuğu işlemiş zaten. Betimlemeler bile kar, buz, don üzerinden. Ayrıca Sjon, İzlanda edebiyatının en önde gelen isimlerindenmiş, sık sık İzlanda mitolojisinden karakterlere göndermeler yapılmış. Kurgusu çok incelikli ve zekice yapılmış, incecik bir roman, dilindeki sorunlara takılmadan biraz devam eden herkesin beğeneceğini düşünüyorum. 

No comments: