Friday, July 11, 2014

Gazze

Gazze Gazze.. Bütün dünyanın şahitliğinde bir kıyım yaşanıyor. Dilimizden düşmüyor, üzülüyoruz, acılarını paylaşıyoruz... da. Bunlar ne kadar gerçekçi çözümler? Netanyahu'yu telefonla arayıp kişisel görüşlerini ileten Amerikan Başkanından ya da basına demeç veren ve hiç kale alınmadığı bir coğrafyayı "bakın son kez uyarıyorum" diye ikaz eden Türkiye Cumhurbaşkanından başka ne gördük?
Bugün Radikal'de okuduğum bir haberde şöyle birşey gözüme çarptı.
"Hamas ise İsrail’in hava bombardımanına karşılık olarak Gazze’den füze fırlatıyor. Ancak bu füzelerin büyük bölümü İsrail’in hava savunma sistemi tarafından imha ediliyor. Hamas’ın dün fırlattığı füzeler nedeniyle 2 İsrail askeri yaralandı. İsrail’in başkenti Tel Aviv’de sirenlerin çalmasının ardından patlama seslerinin duyulduğu bildirildi. "
Haa, yani savunma sistemini geliştirebilirsen, önceden halkını sirenlerle uyarıp güvenli yerlere gitmelerini sağlayıp yine o savunma sisteminle füzelerin büyük çoğunluğunu etkisiz hale getirebiliyorsun demekki. Bunu duymak güzel. Böyle bir teknolojiyi kurması için Filistin'e yardım edemez mi Türkiye? Türk mühendisler gidip çalışamaz mı orada? Türkiye'de büyük çaplı bir yardım kampanyası başlatamaz mı? Bu sefer ayakları yere basan bir yardım olur hem de. Gazze'nin savunulmasına yardım etmiş oluruz?
Geçtiğimiz senelerde Somali için hüngür hüngür ağlayan ama sorsanız Afrika'da yerini gösteremeyecek insanlar çılgınlar gibi yardımda bulunmadı mı Somali'ye? Sonra da bir daha hiç hatırlamamak üzere aklından çıkarmadı mı? Ne oldu Somali'ye yapılan yardımlar? Ne yapıldı verdiğiniz paralarla? Hiç takip ettiniz mi? Hayatınızda bir kez, gerçekten sonucunu göreceğiniz bir şeye yardım etmek istemez miydiniz?
Neyse siz merak etmeyin böyle bir yardım yapılmayacak. Bu savaşı mantıklı bir şekilde sonlandırmak için kimse kılını kıpırdatmayacak.
Üstelik Türkiye'nin İsrail ile olan ticari ilişkileri de var. Sırf bunları bozmamak adına bile böyle bir adım (Ne Türkiye ne de laf Müslümanlığa gelince esip gürleyen diğer kardeş İslam ülkeleri tarafından) atılmayacak.
O zaman, çözümlenmeyeceğini bildiğiniz bir konu için daha fazla üzülmeyin.
Ben çocukken de Filistinli 13-14 yaşındaki çocuklar tanklara taş atardı. Merak ederim, neden düzenli bir ordu kurup bu işi ciddiyetle çözmeye çalışmıyorlar, politik hamleler yapıp destek almıyorlar diye.
Artık 30 yaşımdayım, hiçbir şey değişmedi.

No comments: