Monday, June 09, 2014

Emanet Şehir


Levent Cantek'i programa konuk olarak almayı çok istiyordum. Emanet Şehir'in çıkmasıyla güzel bir sebebimiz de oldu. Kitabı alıp bir solukta okudum. Hem anlattığı dönem çok ilgimi çekti. Hem o dönemin Ankara'sı. 
Ankaralıların tuhaf bir çekiciliği var, bu Levent beyle tanışınca da kafama iyice yattı. İstanbul'u pek sevmeyen, Ankara'da yaşamaktan memnun, oradaki küçük ve güzel dostlukları ve incelikli insan ilişkilerini kurmuş dışarıya ser verip sır vermeyen, ayakları üzerinde yükselen yeni oluşumlar var. Ankara'lı bir kızla tanıştığımda ilk kez kapılmıştım bu hisse. İstanbul dışında olan biten şeyler olması ve bu şeylerin İstanbul'a öykünmemesi ya da ihtiyaç duymaması hoşuma gitmişti. Bunu, program için hazırladığım "Edebiyatta Ankara" (efendime söyleyeyim metnini pek de güzel yazdığım, çünkü her zaman yazdıklarımı beğenmiyorum) vtrsini hazırlarken de bolca düşündüm.
Yeniden kitaba dönecek olursak, metni Levent Cantek'e çizimleri Berat Pekmezci'ye ait, bir dönem/alt kültür/ kaybeden/ çizgili romanı.
Yazar olmak isteyen, gazeteye tefrika yazan, memuriyeti pamuk ipliğine bağlı, yalancı, adi, aşık, saf, yani hepimiz gibi ama biraz bahtsız bir adamın hayatından bir kesit anlatıyor.
Hepinize tavsiye ederim.
İyi okumalar dilerim 


No comments: