Friday, April 04, 2014

Yalnız Seni Arıyorum - Nahit Hanım'a Mektuplar


Orhan Veli'nin Nahit Hanım'a yazdığı mektuplardan oluşan kitap, programdan önce okumam gereken bir kitaptı. Kitabı okurken inanılmaz rahatsız oldum. Öncelikle bu okuduğum şey çok çok özel birşeydi. Orhan Veli'nin mahremini okuyordum. Bu hissi üzerimden atamadım bir türlü. Birine, (hem de en içten ve özel duygularınızı dertlerinizi düşüncelerinizi yazdığınız biri) yazdığınız mektupların okunması fikri çok korkutucu bir şey. Zaten ölünce internet historymizi silecek bir yakın arkadaş edindik şimdiye kadar umuyorumki..
İkinci olarak da, Orhan Veli'nin kadını bu kadar darlaması, işlerini yoluna koymaya çalışması, başaramaması, para gelecek diye beklemesi, o paranın hiç gelmemesi.. Bu Orhan Veli değil ki bu resmen ... diyor insan okurken. Yoksa dünyada herkes aynı başarısız ilişkiyi defalarca yaşıyor mu? Bu kadar tanıdık gelmesi şok edici. 


Orhan Veli'nin mektup adresini görmek de ayrıca hüzünlendirdi beni.. Ne biçim kitap, bi gerildim, bi üzüldüm,  bi sıkıldım okurken..

1 comment:

N.Narda said...

Bazı şeyler hiç kamuya açılmamalı demek, ünlü ve sevilen olması onun mahremiyet hakkının gasp edilmesini gerektirmiyor.

(Yine yorum doğrulamalı bir blog :( )