Sunday, April 20, 2014

İtirazım Var _ (bayılırım belaya !)


Mutluyum! Gülümsüyorum. Film başladığında gülümsüyordum. Ara boyunca gülümsüyordum. Film bittiğinde gülümsüyordum. Şu an gülümsüyorum. İyi ki gitmişiz.
Pekiala, İtirazım Var; son zamanlarda izlediğim en iyi filmlerden biri. Sinemadan çıktıktan sonra gerçek hayata dönmek istemedim, filmin gerçekliğinden kopmamak için mücadele verdim.
Serkan Keskin o kadar iyi bir oyuncu ki, eski rolünden bir gram yok üzerinde, şimdi kimse o oluyor. Karakter, Selman Bulut, gerçekten var. Şüphem yok varlığından. İnsanın izledikçe izleyesi geliyor.
Film başladığı andan itibaren bana bir Murat Menteş romanını izlediğimi düşündürtüyor. Kişi isimlerinden, esprilere, olay akışından, karakterin eski boksör olmasına kadar.. Onur Ünlü ile bunlar kanka mı acaba?
Gelelim Hazal Kaya'ya, heryerde boy boy afişleri, röpleri dönünce bir rolü var sandım. O oynamasa da olurmuş, o kadar gereksiz bir isimdi.
Selman Bulut, doğru bildiğinden şaşmayan, tanımak için can atacağımız, dürüst ve Allah yolundan ayrılmamaya çalışan bir imam. Aldığı eğitimler, özel hayatı, olayları yorumlaması onu farklı kılıyor zaten, bir de verdiği vaazda Antikapitalist Müslümanlar'a selam çakıyor gibi.
Umuyorum ki Oscar yolunda yürüsün bu film. Çünkü daha önce çektiğimiz Türk polisiyeleri, Hollywood polisiyelerinin aciz birer kopyasıydı. Hiçbiri bu kadar Türk ve müslüman kimliği taşımıyordu. Behzat Ç. diyeceğim ama yok, burada başrolünde sempatik ve ilginç bir imamın olması belki İslamofobi'yi kırma açısından da önemli bir adım olabilir.
Bir şey daha var, Watson dedikten sonra (Watson bu dünya!) Birden bir Sherlock ışığı yandı söndü, müziği bile benzettim.
Zaman zaman fazla yakınlardan bunaldım mı, acaba çözüm kısımında biraz haldur huldur takılarak mı gittik derken film bitti.
Yüz akımız olmuş. Bana yaşattığı 2 saatlik güzellik için teşekkür ederim.

No comments: