Wednesday, February 19, 2014

Monsters University



Monsters Inc. filmindeki iki arkadaşın üniversite yıllarını anlatan bu film. Gözlerimi 3d animasyona, modele, karakter animasyonuna, ışığa doyurdu.. Harkuladeydi..
Film de elbette çok eğlenceliydi, ama ben daha fazla serbest collage şakaları ve geyik göreceğimi düşünürken sürekli hırs, çalışma, zorluklarla mücadele, üstelik hiç de umduğum gibi de sonlanmadı. Bu yönüyle beni şaşırttı doğrusu. Bu beklentimin nedeni de filmden çook önce izlediğim minik trailerlar oldu. Hani şu disko toplu olan trailerlardan bahsediyorum :) Aha çok eğlenceli film geliyo diye sevinmiştim. Bayaa hayatı öğreten film yapmışlar. Başarıya giden yolun birden fazla varyasyonu olduğunu anlatmışlar. Güzeldi, şaşırdım. Beğendim. Son olarak bir yerlerde süpriz bir şekilde Boo çıkar sanıyordum karşımıza. Tabi sonra düşününce, o daha o zaman doğmamıştır ^x^
Filmin tüm bu kendi içindeki özellikleri dışında, bu adamlardaki üniversite, "college" kültürü ne güzel bir şey değil mi blog. bambaşka bir şey cidden. Bireyin önemli olduğu, bilginin kıymetli olduğu, hayatın yavaş yavaş çözümlendiği, yaşanması gereken bir şey gibi sanki. Bizdeki üniversite anlayışı gitgide tuhaf bir şeye dönüşmüş geçen gün kurumda liseden gelmiş bir stajyerle konuştum. Kızla aynı dili konuşmuyoruz sanki, üniversiteye bakış açısı o kadar tuhafki.. Her şehirde boş buldukları dershane binasını üniversite yapmışlar. Eğitimin bir değeri kalmamış, istihdamı düşünen yok. İşsiz mezunlar etrafta cirit atarken bir sürü çocuk hala herhangi bir bölüme kapak atmak için kendini paralıyor. Üniversitelerin bir kültürü, dili, havası, kampüsü, kütüphanesi, öğrenci kulüpleri yok. Yurt-kurun komik kuralları, kokan battaniyeleri.. Hocalar lise öğrencisi muamelesine devam ediyor.. Bu "college" olayı çok hoşuma gidiyor, bir de parası olmasa :)

No comments: