Tuesday, January 21, 2014

Sana bir gün böyle şeyler yazacak mıydım be blog..


Bir şey istiyorum ama demeye dilim varmıyor. Yıllarca olduğumu sandığım şehirli, eğitimli, kültürlü, feminist kadın imajıma ya da şimdiye kadarki "yalnız yaşayıp yalnız öleceğim" düşüncesi çevresinde oluşan bireysel hayallerime, ters düşüyor sanki.. Nasıl desem. Ben burada, bu şehirde, bu insanlarla bu hayatı yaşamak istemiyorum. Ben başka bir şey istiyorum.
Bir köyde ya da kasabada yaşamak istiyorum. Evimiz, odalarımız ahşap, rustik olsun. Beyaz çarşaflarım, keten örtülerim olsun. Kocaman ahşap bir masam olsun. Üzerinde taze meyveler, taze çiçekler olsun. Çok değil bir kaç tane meyve ağacım, biraz sebzem, işte o kadarcık, küçük bir bahçem olsun. Yalnız olmayayım istiyorum, bir kocam olsun. Sağlam, güçlü, uzun, çınar gibi bir adam olsun. Gülümsemesi güzel olsun. Elinden iş gelsin. Bana aşık olsun. Bakışlarından belli olsun. Onun kadını ben olayım. Benim erkeğim o olsun. Birlikte gülümseyebilelim. Birlikte çalışabilelim. Mutlu olmayı bilelim.
Çocuklarım olsun istiyorum :s Söylerken bile çekiniyorum ama..
Sağlıklı, gürbüz iki çocuğum olsun. Biri kız biri erkek olsun.
Keten gömleklerim, beyaz dişlerim, ince elbiselerim, çizmelerim, sağlıklı saçlarım olsun. Saçlarımda beyaz teller, gözlerimin kenarında ince çizgiler olsun istiyorum.
Çocuklarımdan biri bir müzik aleti çalsın akşamları kocama sarılıp onu dinleyeyim istiyorum. Dizimde uyuyakalsın istiyorum öbürü de. Ailemle gurur duyayım istiyorum.
Reçelimi, salçamı kendim yapayım. Sepetimi alıp bahçeden bir şeyler toplayayım.
Dostlarımız olsun, iyi, güzel insanlar olsunlar. Akşamları bize gelsinler, biz onlara gidelim.
Bilmem anlatabiliyor muyum.. Kutu süt içmeyelim yani.. O kutu sütü içerken, zavallı ve kapana kısılmış bir ineğin, sadece önündeki yemi yiyip, memelerinden makinelerle sağılan zoraki sütlerin binbir türlü işlemden geçtiğini düşünmek zorunda kalmayayım.
İçime çektiğim hava temiz, pırıl pırıl olsun. Geceleri gökyüzüne baktığımda yıldızları görebileyim.
Bu korkunç düzenin içinde, huzursuz bir şekilde eriyip gitmeyeyim.

Vel hasıl, içimde böyle, başka başka şeyler..
 

1 comment:

spawn61 said...

"En mutlu olanlar, anlatacak öyküleri olmayanlardır." Anthony TROLLOPE