Tuesday, December 24, 2013

Kadıköy Cinayetleri

well well well...
bu kitabı, adı ve kapağı dikkatimi çektiği için kanaldaki bir yönetmenden aldım. yazarı çok kibar biriymiş, harkulade bir insanmış, önceki kitapları bilmemneymiş, beni ilgilendirmiyor.. ben sadece okuduğum kitap üzerine konuşacağım anlaştık mı?
Başkomiser Galip, Behzat Ç.'yi andırıyor da diyemeyeceğim o da hafif kalır artık karbon kağıdıyla çizilmiş bir kopyası. Belki daha kötü bir karakter, çok itici, sevemiyoruz bir türlü. Ekipteki diğer elemanlar da bu salaklık, dengesizlik ve sığlıkla bir kitabın kahramanı olmayı hak etmiyorlar sanki.. :/
Bir polisiye okuyorsam, ilk beklentim zekice bir şey okumaktır. Galip ise, burnunun ucunu göremeyen, çoğu kez gözlerimi devire devire salaklığına şaşırdığım bir karakterdi ne yazıkki.. O kadar itici bir karakterdi ki aslında uyuz oldum, tiksindim.
Önceki kitapları okumadığım için her şeye tam vakıf değildim, belki bundan bir takım eksiklikler kaynaklanır diye düşündüm ama, kısa sürede kitap herşeyi açıklıyor, kafamızda pek soru işareti bırakmıyordu. Fakat sonu öyle aceleye getirilmişti ki.. 2 sayfada kitabı bitirmiş, ne oldu diyemeden, sonlarda hissetmemiz gereken o doruğa çıkan heyecan duygusunu tattırmadan çat diye kitabı bitirmiş yazar.  Hatta o kadar ki, son bir kaç sayfa kaldı olay daha çözülmedi, galiba bir sonraki kitapta çözülecek, öğrenemeyeceğim diye düşünmeye başladım.
Son bir şey daha, kitapta karısını ya da sevgilisini aldatmayan tek bir erkek yok. Erkekleri dünyasına bodoslama ve iğrenç bir dalış yapmak istiyorsanız doğru kitabı okuyorsunuz.. Zaten son dönemlerde yaşadıklarımla tiksinir oldum erkek cinsinden, bu da tuz biber oldu, zerre saygım kalmadı. Bu düşünce ve yaşayış tarzlarını okurken de çok rahatsız oldum. Aslında erotik içerikli birşeyi okumak sıkıntı değil, hatta çok keyifli de olabilir, sadece bunu bir kamyoncudan dinler gibi, o uslupla okumak biraz yıpratıcı oluyor. Yine de gözüm açmam ve erkek cinsini daha iyi anlamama yardımcı oldu, sağolsun. Kadın karakterler ise, tam beklediğim gibi, neredeyse kağıttan. O kadar iki boyutlu, o kadar saçmalar ki, hiç biriyle empati kuramıyorsunuz. Yatak anılarında figuran ya da cinayet mahalindeki meraklı teyze olmaktan başka bir işe yaramıyorlar.
Kısacası çok kolay okunan, zerre zeka barındırmayan, sonuyla tatmin etmeyen bir kitap oldu..

No comments: