Tuesday, October 15, 2013

Kurban Bayramı Hakkında Aklımdan Geçenler

  • Yıllardır vardı bu vahşet, dehşet olayları, yer yer katıldık yer yer katılmadık ama bu sene iyice gözüme batmaya başladı. Şimdi güzel arkadaşım, eğer vejeteryan değilsen, et yiyen bir insan evladıysan, kurban bayramı hakkında ayy çok feciiiyy, vahşeeeet dehşeeeett diye feryat etmeyeceksin. O löp löp götürdüğün etler nerden geliyo sanıyosun ya bu kadar kafasız olmayın. Market rafından mı geliyor sanıyorsun o etler?? Hayvan kesiliyor sen de yiyosun neyin vahşeti bu?? O bayıla bayıla ucuz uçak bileti arayıp da gitmek için hayaller kurduğun Barcelona'ya bi git bakalım, bi boğa güreşi izle. Vahşet neymiş gör. Ben, sanırım ilk kez, 14-15 yaşlarımdayken bir boğa güreşini izlemek zorunda kaldım, sonunu getiremedim göz yaşları içinde kaçtım. Korkunçtu. Korkunçtu...
    Ha, bu kurban bayramında eline bıçağı alanın kasap kesilmesi, kendini yaralayanlar, otobanda önde inek arkada bıçaklı adamların yaldır yaldır koşmaları, kör bıçaklarla hayvanlara işkence edilmesi, bir arabaya sokmak için bile hayvanlara vurmaları, kötü davranmaları, bütün şehrin buram buram kurbanlık kokması, iki dakika önce sevdiği hayvanın kuyruk titrettiğini gören çocukların misler gibi tramvalara kavuşmaları, saçmasapan yerlerde kurban kesilmesi ortalığın kan ve pislik içinde kalması gibi konularda ben de sinirleniyorum. Bu düzensizlik, aptallık ve ihmallere ben de karşıyım. Ama sana da sinirleniyorum! Sana da karşıyım! Ayrıca belediyelerin hakkını yememek lazım kesim yerleri, kontroller, cezalar, teşvikler derken kurban kesim merkezleri, bizi 90'lı yılların yol kenarlarında oluk oluk kan akan bayramlarından çoğunlukla kurtardılar.
    Bana sorarsan asıl vahşi olan şey kurban bayramı değil. Et satımının ve hayvancılığın o korkunç sektörün elinde tekelleşmesi, ülkede hayvancılığın geldiği nokta, hayvanların korkunç şartlar altında yaşaması ve kesilmesi (bununla ilgili içinizi dağlayacak bir sürü video bulabilirsiniz), yemlerin içeriklerinin ne olduğunun bile belirsiz olması (örn. deli dana hastalığı), kesimlerin resmen canice yapılması, etlerin sağlıksız koşullarda taşınması ve satılması, bakteri oranları, hayvanlara özellikle sanırım kümes hayvanlarına verilen ilaçlar ve kimyasallar, katkı maddeleri, fahiş fiyatlar... işte bunlar korkunç. Hadi iyi bayramlar.

No comments: