Monday, June 24, 2013

man of steel



Hiç bir zaman büyük bir Superman fanı olmadım. En uzak olduğum süper kahramandır kendisi. Belki bir değişiklik olur, genel havamı, gündemimi değiştirir diye gittiğim Man of Steel'den de ne yazık ki yine "pfff bu ne yeaa" diyerek ayrıldım.
Öncelikle beni genel olarak rahatsız eden şey Superman'in gücü. Bak şimdi blog, bir adamın fiziksel kuvvetinin kendindeki kütleyle doğru orantıda arttığını düşünmüyorsan, bir incelik var diyosan, o zaman inceliklere dikkat edeceksin. Şimdi sen Ay'ın oralara uçup gerilip gerilip dünyaya düşüp, kendi çapında bir krater açıyorsan, ki aç, eyvallah ,güçlüsün demek ki, sonra o kraterin tozunun toprağının üstüne adımını attığında azıcık da olsa, küçücük de olsa, birazcık da olsa o toprak içeri göçecek! Elf gibi karların üstünde iz bırakmadan seke seke yürüyosun annem. Bu nasıl güç? Astroidi tutacak kolların varsa, ki olsun, severiz biz kaslı kol, 45 kiloluk kızın beline aynı kollarla sarılırsan çıt diye kırılması lazım o belin. İçten yanmalı kahramanım benim, bu nasıl güç? Bu nasıl denge? Nerende saklıyosun bunu? direnfizik!
Neyse bu genel fizik sorunlarını geçelim. Film baştan aşağı ucuz klişelerle doluydu. Ordunun, askerin Superman'i koruması, bu adam düşmanımız değil demesi, Kilisede arkada İsa ikonları eşliğinde papazdan akıl alma, doğruluk güven konuşmaları, -ben Kansas'ta büyüdüm, hepinizden daha Amerikalıyım -vallaha mı kansasın neresinden? -içinden abi, baba tarafı içinden annemgiller aşağı kansastan  muhabbeti, klasik kız arkadaş, büyük çatışmalar fedakarlıklar yok. Bir yerden sonra sadece saçma dövüşme sahneleri..
Yani demiyim diyorum ama, bak Batman öyle mi?? Karanlık taraf onda, ikilemler onda, fedakarlıklar onda. Rabbime sordum, "tabiiki Batman !" dedik aynı anda bi de ^x^ Bilen bilir blog, biz her zaman için karizmatik sessiz ve karanlık beyefendileri, gözlüklü hipster gazetecilere tercih ederiz.

- -  - - - - - - - hafif spoiler içeren bişi - - - - - - - - - -
Abicim, iki tane süper adam kapışıyosunuz, biri birini tutuyo yok uyduyla dövüyo, öbürü bunu tutup 8 tane gökdelene sokup çıkarıyo, ulan hiç mi kafan çalışmıyo hala yumruklayarak adamı öldürmeye çalışıyosun. biraz basit düşün lan, vampir olsa napıcaktın, sok kafasına demiri ölsün gitsin. bu kadar mı salaksınız, hala yumruk atıyo ki ölsün. Uyduyla adam dövüyosun adam ölmüyo, biraz mantık lan! Ve en sonunda bu ölmeyen adam nasıl ölüyo biliyo musun blog? basit bir hamleyle kırt diye boynu kırılarak -_- are fucking kidding with me? O boyun o ana gelene kadar 30 kere kırılmıştı.
- - - - - - - - - -  bitti - - -  - -  -  -

Hans Zimmer'ın müzikleri herhangi bir süper kahraman filminden alınıp azıcık değiştirilip kullanılmış gibiydi.
O mavi ışıkların da bokunu çıkarın e mi? Her sahnede saçma sapan bi ışık girsin görüntüye aman, saçmasapan ışıklar uzasın sağdan soldan.
Bütün film boyunca şunu düşünmeden edemedim: Keşke Iron Man 3' ü izleseydim.

2 comments:

Erhan said...

Bugün okuduğum en keyifli yazılardan bir tanesi... Nedense Superman benim içinde hazmı zorlaştıran karakterlerden bir tanesidir. Ama ne zaman superman ile ilgili bir yazı okusam Kill Bill'de Bill'in supermen hakkında yaptığı konuşma gelir.

senaaaaa said...

teşekkür ederim. o diyaloğu hatırlıyorum. o esnada da süpermeni çok sevmediğimi düşünmüştüm zaten.