Sunday, May 05, 2013

R

aslında ne düşünüyorum biliyor musun? tüm bu bloglar, twitter hesapları, facebooklar... tumblr sayfaları, ve aklıma gelmeyen daha bi sürü online hesaplar... üniversitedeyken bir hoca şöyle demişti, canlı sokak röportajlarında, kameraya arkadan el sallayan adamlar olur ya bildin mi? bu hareket aslında o adamın kendi hayatını başkalarına gösterme isteği. kameraya el sallıyor, çünkü o kamera aracılığıyla kendini izleyebilecek bir sürü kişiye hayatta olduğunu ispatlıyor. el sallıyor çünkü kendi zavallı ve önemsiz hayatı bir anda herkesin gözü önünde tasdikleniyor. ben de varım demenin naif ve hızlı bir yöntemi. hani denir ya, "bir ağaç ormanın içinde devrilse ve etrafında bunu görecek/ duyacak/ kaydedecek kimse olmasa, yine de ses çıkar mı?" ben soruyorum, o ağaç hiç var olmuş sayılır mı? 21. yüzyılda yaşıyoruz. cevabı tabiiki hayır. işte bütün bu kendini anlatma çabaları, bloglar, tumblrlar, bişiler bişiler.. hepsi bundan. ben de varım. ben de yaşıyorum demenin farklı yolları. şu da var, kimse birbirini gerçekten tanımayı denemiyor. önümüzde bir sürü profil var. zaten herkes aynı şeylerden hoşlanıyor. herkesin orada ya da burada kendi için yarattığı online bir profili var. diğer insanlara bunu gösteriyor. elbette bu, akşam annesinin yanında yemek yerken ya da babası arabayı kullanırken camdan dışarıyı seyrederkenki haliyle aynı değil. renkler daha parlak, görüntü hd, hafif bi retro efekt uygulanmış, fonda bir müzik. hayat daha basit bir şey galiba. 
herkesin online olması bence çok hüzünlü birşey.


No comments: