Sunday, July 15, 2012

the amazing spider-man


Gerek zekasıyla, gerek esprileriyle, gerek ağ atmasıyla, gerekse delikanlı tavırlarıyla Spiderman her zaman takdir ettiğimiz bir arkadaşımız olmuştur. Ama bu spidermana uyuz oldum ben! Uyuz !

Abicim bi kere oynayan çocuğu beğenmedim. Bu herife uyuz oluyorum ben. May Halayı oynayan kadını da beğenmedim. Emma Stone'un soy adına yakışacak kadar taş bir ablamız olduğunu bilsem de, bu filmde onu bile beğenmedim, ikisini yakıştıramadım daha doğrusu birbirine. Ya zaten lisedeler, lisede geçen bir sürü sahne var blog çektiğim ızdırabı anlatmam mümkün değil. Nasılll ergenler.. iki lafı bi araya getiremeyen, you know, i mean...yeah, you know şeklinde ıkınan antipatik bi ergen düşün. Peter Parker kiim sen kim. Peter Parker gerçekten zekidir, hatta belki nerddür, babasının gözlüğünü takıp hipsterlık peşinde koşmaz. Ayrıca kıza Spiderman olduğunu söylemek de nerden çıktı?? Yok öyle bişey ya, kimse onun gerçek kimliğini bilmez, adamın olayı bu bi kere. Kıza söyledi keko gibi en baştan, May hala da durumu çakozladı sanırım sonunda. Halbuki Spidermana en kıl olan insanlardan biridir May Hala. "Dışarıda o korkunç yaratık varken geç saatlerde eve dönmeni istemiyorum Peter" der May Hala. Zaten Uncle Ben'i de harcamışlar. "Great power brings great responsibility" lafını atlamışlar. Ayrıca tam olarak öyle ölmüyor Uncle Ben. Spiderman olmaya başlamadan önce, Peter Parker, orta halli bir ailede büyüyen ve bir şekilde bir güç elde eden her çocuk gibi, bunu nasıl nakite çeviririmin hesabını yapıyor ve para kazanmak için güreşlerde dövüşüyor. Zaten maskeyi de güreşlerde dövüşmek için tasarlıyor. O günlerde, meydana gelen bir soygun olayında, yanından kaçıp giden soyguncuyu durdurmak için hiçbir şey yapmıyor, bana ne arkadaş, ben işime bakarım diyip yürür gidiyor ve o kaçan soyguncu Ben Amcayı vuruyor. Bunun üzerine amcasının ölümünden kendini sorumlu hisseden ve depresyona giren Spidey, iyi olmanın ne demek olduğunu anlamaya başlıyor ve o zaman gerçek bir hero oluyor. Bu filmde gördüğümüz adam ona buna laf sokuyor. Milletle eğleniyor. Ukala tavırlar, serserilikler felan. Espri desen yok. Olmayan bir diğer şeyse örümcek hisleri. Bi iki kere başta vurgulamışlar o kadar. Örümcek hisleri o kadar yok ki kurşun yedi, vuruldu. Ayrıca ne yazık ki genelde filmlerde olan şu halkın desteğini almak kısmı da yoktur. Spiderman günün sonunda ne alkış alır ne övgü, iki kuruşa bi gazetede çalışır, kendinin fotoğraflarını çekip kötü patronuna satar.

İşte özünü koruyamamış bir Spider-man filmi de böyle bitti. Dersen ki yau hiç mi güzel birşey yoktu, vardı tabi, Tokyo belediye başkanına mı benziyorum evladım? atarı güzeldi. Bazı çekimler çok çok çok güzeldi.

-SPOILER-
Gwen'in daha ölmemesi güzeldi.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Night_Gwen_Stacy_Died

No comments: