Tuesday, May 15, 2012

avatar: the legend of korra

you have got to be kidding me...
ilk başta ağzımın suyu aktı, yeni avatar dediler, teknoloji gelişmiş dediler, steampunk dediler, legend dediler...
legendmış.. ya sen nasıl tırt bi avatarsın, nasıl bi malsın sen korra söyleyecek söz bulamıyorum. pro-bending turnuvalarında bükücü ol sen anca, onu da anlayamıyorum abi sen normal bi bükücü değilsin olum avatarsın nasıl darbe yiyosun, daha bi kere meditasyon yaptığını avatar state geçtiğini görmedik zaten, saçımı başımı yolucam, suları suratına suratına yiyosun, en büyük hocalardan ders almadın mı sen? amon bile iki tıkla kenara kaçıp darbelerden kendini koruyo. iki tane chi benderı görünce götün düştü bakıyorum.
ayrıca iğrenç genç kızlık ve aşk muhabbetlerinden bi kurtulsan ya iki kardeşi de götürmeye çalışmalar, çocuğun yok yere kalbini kırdın bu ne be ! nerde avatar roku, aang ... yok bu korra'yı birkaç bölüm daha takip edip, bu rutinde giderse bağlarımı koparacağım.
diziyle ilgili tek güzel şey sanırım flashbacklerle de olsa aangi görmek. hele aangin heykelini her gördüğümde, ne bileyim üzülüyorum galiba.
amon konusuna gelince de, yani orada bi gariplik var, gerçek düşman amon çıkmayacak gibi sanki çünkü bi düşman höt diye ilk bölümde başlar mı yani, bu arada amon bana x-mende, mutantların mutantlık özelliklerini alan çocuğu hatırlattı.
anyway

ben hala aangin dünyayı kurtaracağına inanıyorum (duuuuuuv duuuu duuuuu duuuuuuuv)

1 comment:

Hakan said...

Bence hikaye güzel (tabi ben bunu yazarken senin bu iletinin üzerine 1 ya da 2 bölüm daha izlemiş olmanın avantajını kullanıyor olabilirim) İzlemeye başlamadan önce Ekşi'de de yığınla eleştiri okumuştum. Gereksiz bi bakış açısı. Seri yeni bikere, eskiyi aramak yersiz. Kullanılan teknikler etkileyici (üçboyut efektleri falan). Şehrin karanlık tarafı Gotham City hissi uyandırıyo ki bende, meslek gereği sanırım bayılırım sanayi devrimine / buharlara vs. Yeni bir hikaye yaratılmaya çalışılmış ki (bir de yine üçleme yapılacağı düşünülürse) bence iyi bir başlangıç olmuş.
Aang ve arkadaşlarında gezgin hikayesi vardı. Farklı kişiler ve farklı sorunlarla karşılaşır bunları çözmeye çalışırlardı. Bir de peşlerinde hep pokemon'daki bilmemne takımı gibi zuko ve amcası vardı. Korra'da biraz daha politika var, biraz daha insan ilişkisi var.
Aang hava bükücü olması sebebiyle, çocuksu bir kişiliğe sahip olsa da daha dingindi, daha sakindi. Korra biraz daha hırslı sanki, o yüzden de daha dikkatsiz. Ama mesela son bölümlerde o da dize geliyor =)
Kısaca güzel bence, kafa yorulmuş, dikkatli düşünülmüş, devam olsun diye yapılmamış, karakterler üzerinde düşünülmüş, bağlantılara kafa yorulmuş. Ayrıca izlemesi de zevkli =)