Thursday, October 28, 2010


Eski sevgilime ait olan bu kitabı masanın köşesinde uzunca bir süre süründürdüm. Sonra bi başladım sevgili okur, vapurda delirmiş gibi bunu okuyorum sürekli, hatta bi sefer en son inen kişi ben oldum bu yüzden. Bi gece kanalda çalışırken tuvalete gitmiştim, koridordan setlere kadar arkama bakamadım lan korkudan. o kadar etkilemiş, rüyama bile girdi. - - spoiler alert- -
Öncelikle kitaptaki isimler başlangıçta gözünüzü korkutuyor. Hiç korkmasın sonra sonra alışacaksınız. Kitaptaki vampirler, alıştığımız vampir profilini çizmiyor, benim bildiğim vampirler beyaz tenli, uzun boylu, zayıf, narin yapılı ve entelektüel (oha) tiplerdir, bunlar daha kaba saba, dış görünüşleri de kurtadam tiplemesine daha uygun. Üstelik et yiyorlar! Gerçi sonradan Yuda açıklıyor, ilk vampir olduğunda sadece kanını içersin, sonra yetmez et yemeye başlarsın sonra o da yetmez işkence etmeye başlarsın felan. Ama o açıklamaya kadarki kısım da hep küçük bir soru işareti bırakıyor. Zaten kitaptaki herşey bi soru işareti bıraktığı için.. neyse, bi gece rüyamda bütün ailece vampirmişiz, sürekli milleti öldürüp kanlarını emip kaçıyoruz felan, ben de bu kaçış daha ne kadar sürecek, nereye kadar kaçabiliriz diye isyanlardayım, ergen vampir misali. Neyse sonuç olarak beni tırstırdı, kafanızı çalıştırıyor da biraz. Başyapıt olmasa da güzel kitap.


Ulan vampirli kitaptan sonra bunu mu okudun püü, diyebilirsiniz, bilen bilir, bilmeyene de burdan söyliyim, Sevgili Salak Günükten sonra (ki kendisi dünyanın en eğlenceli kitaplarından biri) gidip Kaptan Düşükdon'u alıcam! Sevgili Salak Günlük Bunlar Hiç Olmamış Gibi Davranalım, Pantolonum Büyülendi, Hiçbirşey Yapma, Asla'dan sonra, Büyükler İnsan Olabilir mi?yi okudum en son. Seri henüz bitmiş değil, bildiğim kadarıyla Türkçeye çevrilmiş bir tane daha kitapları var. - - spoiler alert- - şaka lan şaka ne spoilerı,bu kitap gerçekten çok eğlenceli, çocuğuma,yeğenime alıyorum bahanesiyle bir tane alıp görün! "Burnunun altındaki kanatları büzüştürdü, diğer insanlarda sanırım buna dudak diyorlar" gibi cümleler diyorum size!

Son olarak da şimdi okuduğum kitaptan biraz bahsedeyim. Adamım Ezel Akay'ın yazdığı, Yargu. Hacivatla Karagöz Neden Öldürüldü filmine bayılmış biri olarak kitabın içeriği de dili de çok hoşuma gitti. Yine isimler korkutuyor. Ama tarihi dokusu ve dönem Türkçesi çok değişik ve güzel geldi. İnsan tarih hakkında birşeyler öğrendikçe dünyaya bakışı, algısı değişiyor ya. Ama lise 2 kıvamındaki ya da Hürrem Sultan erotizmindeki kitaplardan bahsetmiyorum tabii ki. Bu konuda Seda Sayanın özlü bir sözü var: Yeter ki sevgilim gerçekçi ol: Güç ve para, dünya eskiden de bunların etrafında dönüyordu. Bunu ve buna bağlı dengeleri anlayabilmek hoşuma gidiyor. 1000 yıl önceki insanların benden daha zeki olduklarını görmek de hoşuma gidiyor belki, bu yüzden Oniki de hoşuma gitti. Ortaokul çocuklarının da benden daha zeki ve komik olabileceğini görmek için Sevgili Salak Günlüğü okuyor olabilirim. Ben dışında olan bitene ilgiliyim demek ki. Kendimi ve çağımızı süper görmek istemiyorum. Her zaman, herkes bizden iyi olabilir. Bu garip tahlille de yazımı bitireyim. Bit.

No comments: