Sunday, August 22, 2010

Sunshine

Danny Boyle deyince şöyle bir duranlardansanız, Sunshine'ı da hemen izlemek isteyeceksiniz tabii.
Film için tam anlamıyla kötü diyemem ama iyi demem de mümkün değil.
Tabii bu sıcak yaz günlerinde de çok izlenecek bir film değil. Onlar güneşe yaklaştıkça gittikçe ısınan laptop sayesin de ben de bayaa terledim.

Bazı çekimleri çok hoşuma gitti, atmosferin içine girmemizi kolaylaştırmıştı fakat bazı genel planlar çok gereksiz yere uzatılmış ve benim gibi laptopundan film izleyen bir zavallı için görsel bir şölene dönüşemeden forward tuşuna yönlendirdi.
Öncelikle İkarus 2 harika bir gemisin sen yavrum! Öleceksiniz diyo, gemiye gel. Hangi mühendis gemiye böyle bir ses kaydetti. Bu geminin nasıl bir ses-duruma uygun cevap verme hafızası var. Çok üzgünüm ama öleceksiniz. Ulan seni programlayan mühendisin ben...
Bir de biz daha karakterlere alışamadan bunlar birer ikişer ölmeye başladılar. Daha benim için birşey ifade etmedin bile lan nereye gidiyorsun?
Peki o yangın kaçağı nerden çıktı, 2 dakka bi göründü, tamam abi gerilimimi yaşattım, görevimi yaptım, ben kaçıyim artık der gibi.
Filmde izlemeyi en çok istediğim oyuncuların da filmin başında ölmesi iyice gıcık etti beni.


Event Horizon'un eline su dökemez bu bir gerçek ama müzikleri çok güzeldi.
Bi de İkarus 1'in yardım sinyali ile bitmesi...

4 comments:

justine_therese said...

yapma be sena... ben pek severim sunshine'ı. tamam event horizon'ın yeri elbet başka ama bu da iyidir bence. senin deneyimin bence labtop ve sıcaktan kötü olmuş. kesin bak.

senaaaaa said...

öyle olsun be zeynebim seni mi kırıcam

justine_therese said...

Allahım ne güzel yahu uzlaşmacı diyaloglar... bu büyüklüğün sorunu kendimde aramama sebep oldu. dur ben bi daha izleyeyim. belki de kötüdür ben nedensiz etkilenmişimdir ilk izlediğimde. 2 seneyi geçti. hafızaya güven olmaz.

senaaaaa said...

hahahaha, bak bakalım sen de, ddiyeceğim o ki konu yoktu filmde. yani o yangın kaçkınının yarattığı 2 dakkalık gerilimle idare edilemez. diiğer cewra noolmuş? event horizon çakması bir olay. tamamen kötü diyemesem de, bana senaryosu zayıf bir film olarak geldi.
sen yine bi izle bakalım ne diycen, ama klimayı açıp izle :D