Wednesday, July 14, 2010

Diyanet'e de internete sansür hakkı verildi.

Diyanet'e de internete sansür hakkı verildi


Evet, Diyanet artık internette istediği sitelere erimimizi engelleyecek. Diyanet, yani Sünni Müslümanların temsilcisi. Hıristiyanlar, Yahudiler, Ateistler hatta, aynı yetkiye sahip değil tabii ki.
Üstelik Diyanet İşleri İç İşleri Bakanlığına bağlı. Kendi tüzel kişiliği olmayan bir kurumun bu kadar geniş yetkilerle donatılması hayret verici. İnanç özgürlüğü, haber alma özgürlüğü gibi temel haklarımız yalan oldu kısaca. Bunun ardından İç İşlerine bağlı diğer bakanlıklara da aynı yetkinin verilmesini bekliyorum.
İnternete annemizin kızlık soy adı, T.C. kimlik no ile girileceği günler yakınlaştı. Durmak yok, yola devam...

5 comments:

dly said...

inanamadim!

Everfever said...

Duyduğum kadarıyla (okumadım tam bilmiyorum) Diyanet İşleri'ne sadece "Kuran'ın ayetlerinin yanlış yazıldığı siteleri şikayet ederek müdahale etme, düzelttirme ve kapattırma" yetkisi verilmiş.

Diyanet'in kendi keyfine göre herhangi bir siteyi kapatma yetkisi yine yok, anladığım kadarıyla.

Everfever said...

Bu haliyle bile devletin kurum ve kuruluşlarının sansür yetkisi sahip olmalarını kınıyor, itiraz ediyor ve bu duruma çok küfür ediyorum.

senaaaaa said...

dly; ne yazık ki...
ever; ben de şamanlıkla ilgili yanlış yapanın sitesini kapatmak istiyorum, ben de küfür ediyorum. sitemi kapamayın!!

incredo said...

yaşasın!
sonunda istediğimiz şey oldu! :)
en ekşisinden bi şarap içeyim bari :P