Wednesday, February 28, 2007

There's something rotten in the state of Denmark

1586. kez Hamlet'i okuyorum (sürekli okuyor efendim durduramıyoruz) Bu sefer de dram sanatı dersi için okuyorum. Diyeceksin a dingil 1585 kere okuduğun kitabı hala ezberlemedin mi, daha niye okuyorsun? Ben de diycem, dingil sana benzer! 1586 dediysek mübalağa yapıyoruz tabii ama gene de bayağı okudum, her yıl bi kere okuyorum hiç olmadı, üstelik her seferinde farklı bir yönüne dikkat ederek okumaya çalışıyorum. Evet okumasam da olur belki ama içime sinmiyor işte, ve evet replikleri bayağı bayağı ezberledim.

(o sırada hocalar kendi aralarında)
A hocası: Ya şimdi bu benim tiyatronun tarihsel gelişimi dersi için bi kitap okutmam gerekiyo, ne okutsam ki bunnara?
B hocası: Valla hacım, Hamleti okut, ben dünya edebiyatında onu okutuyorum.
A: Doğru söylüyon hee..
C: Ben de dram sanatında onu okutayım bari
D: Ya çocuklar benimki edebiyat ve görsel sanatlar dersi, film felan izletmek gerekir şimdi, görsel birşeyler.. ben ne yapsam?
A: Abi sen de Laurence Olivier'ın Hamlet'i izletirsin.
D: Sende var mı o?
A: Var abi, Lostun 3. sezonu da var, akşam bana gel, izleriz.
D: ooo şahane o zaman tamam.
B: Ulan şu Shakespeare ne adammış bea! Bölümü kurtardı şerefsiz! ehe ehe ehe ehe ehe
A: Doğru valla.. Baba, büyüksün.. hahahahahahahaha
C: ahahahahahahaha
D: hehehehehehehehe

(bu esnada, sena, odasında)
hmm.. evet, bu kez farklı bir açıyla yaklaşacağım, farklı bir gözle okuyacağım, daha önce keşfetmediğim şeyleri keşfedeceğim, alt metnini tam olarak anlayacağım, gözümde bambaşka şeyler canlanacak.. Bütün bu hocaların bir bildiği vardır sonuçta.. Hamlet bu..


(götler!)

4 comments:

cornelius said...

Bende aşiret reisi olduğum yıllarda 6.kız çocuğumdan sonra doğan erkek çocuğuma ''Hamledo'' adını vermiştim.Gel gör ki biraz büyüdükten sonra bi' gün elinde bi' öküz kellesiyle yanıma yaklaşıp ''Olmak ya da olmamak bütün mesele mi buba?'' diyince durumun ciddiyetini farkettim ve bizzat gidip mezarına tükürdüm şekspirin.
Aslında hamleti ilk ve son kez okuyuşumdan sonrada gidip tükürebilirdim mezarına ''bu muydun lan sen,anlata anlata bitiremiyolardı bu muydun laaaan!'' naraları atarak ama beni entel sansınlar diye laf ettirtmedim o zamanlar şekspirede,hamletinede...

senaaaaa said...

Ben de 9. kez okuduğumda anladım; üstelik Hamlet'in yaşadığı trajedi, benim sınavdan bir gece önce yaşadığımın hele hele bütün sınıf takır takır yazarken boş kağıda bakıp, şimdi bunu uçak yapıp fırlatsam düşüncelerimle kıyaslandığında moliere'in komedilerine dönüverir..

soalone said...

Hamlet'e farklı açılardan bakma meselesinde tıkandığında filmlerine de dadan derdim.Bir sürü hamlet filmi var. Tabiki hepsinin hamlet yorumu farklı. dramturg hocası hamlet hayranıydı.yıl boyunca bütün derslerde hamlet uyarlamalarını sıradan izlemiştik:)

senaaaaa said...

ya o çok iyi işte, bize 50 kere okuttular ama farklı yorumlarını izlettirmediler, gerçi ben sinema bölümünde okumuyorum çok anormal karşılamıyorum o yüzden. ama artık okul da bitti, dersler de bitti, yaşlandım be... neyse tam 3 dilde yanlış hatırlamıyorsam 4 ders için okudum ve her ders için sadece 1 kez de okumadım, 1 tane de filmini seyrettim, sanırım bir daha hamleti okumam, onun yerine başka bir kitap okurum hatta şöyle diyim: ben olmuşum hamlet!