Thursday, February 08, 2007

otomatik matematik

Şimdi elinizi vicdanınıza koyup söyleyin, bu soru neyin nesi? LES'e hazırlık kitabımdan aynen alıntıdır..

1 2 3 4 5
K M N P R

-k/3 -m/4 -n/10 -p/2 -r/1

Yukarıdaki çıkarma işlemlerinin herbirinde harfler, pozitif sayıları göstermektedir. İşlemlerden hangisinde, küçük harfle gösterilen sayıdan büyük harfle gösterilen sayı çıkarılırsa, bu beç çıkarma işleminden elde edilen farkların toplamı sıfır olur?
A) 1 B)2 C)3 D)4 E)5

Şimdi canım ben sana bi çay söyliyim istersen.. takılın siz aranızda.. tövbe estağfurullah.. bende mi bi acayiplik var, öss ye giricek 18 yaşında çocuklar bunları otomatiğe bağlayıp, gözleri kapalı çözerler di mi?..önce k ne m ne diye bakındım, kimden neyi çıkarıcam dedim.. bir de 5 tane çıkarma işlemi mi varmış burda? :s şaka gibi yaa.. lesten vazgeçiyorum yavaş yavaş.. deli mi ne ayol.. farkları toplıycam.. sıfır olucaklarmış.. hayır 5 tane değil ki o eksiler çıkarma işaretinin eksisi ise, hepsini birbirinden çıkarıp bi tane sonuca ulaşmam gerekmez mi? peki beni bu işin içinden kim çıkarıcak sonra?? yemin ediyorum soruyu anlasam uğraşıcam çözmeye ama.. matematiği nasıl da unutmuşum.. ve nasıl da hatırlayamıycam değil mi.. belki soru yanlıştır :D belki kitap yanlıştır!! belki de 7 yıl boyunca matematik dersi vermediği bir öğrenciden 7 yılın sonunda matematik sınavında başarılı olmasını bekleyen eğitim sisteminin gerzek yöneticileri yanlıştır :( doğru cevabı bulmak isteyenler büyük harften küçük harfi çıkarsınlar.. neymiş.. farkı sıfır olucakmış.. yörü git! manyak..

4 comments:

cornelius said...

''çok basit.cevap tabiki 3 olucak ama nasıl bulduğumu anlatmam.bu bi' yarış...''
Böyle diyerek küfürleri üzerimede yöneltebilirdim ama nefesini soruyu hazırlayan şahısa harcamanda fayda var benim yerime.''Baskı hatası'' teorinden ziyade kitap yanlışlığı daha büyük ihtimal...
Açılımlar kişiden kişiye farkettiğinden ötürü LES benim için Lüzumsuz Eğitim Sınavı'dır.
Zaten şunun şurasında 25 sene ömrü var dünyanın kariyer,evlilik,eğitim falan hepsi yalan.(Kötümser Tümevarım bunun adı matematikte)

senaaaaa said...

cevabın doğruymuş, öncelikle bunu söyliyim.. şimdi corneliusum, sen böyle yok dünyanın 20 yıl ömrü kaldı, yok efendim okuyup naapıcaksın, yok herşey yalan gibi uyduruk tümevarımlarla (hayır baktım kitaptan, matematikte kötümser tümevarım diye bi konu yokmuş bi kere!) beni saf dışı bırakmaya çalışıyorsun.. yermiyim ben bu numaraları be.. tabii gördün benim gibi dahi bir öğrenciyi, les te rakip olucam, ayağımı kaydırma çabaları bunlar hep.. ama nafile tabii..

p.s. eğer sorunun çözümünü anlatırsan, 1. olduğum zaman yapacağım basın açıklamasında üzerinde cornelius yazan tişört giyerim..

cornelius said...

sorunun çözümünde matematikte ''attım tuttu'' adlı varsayımsal metodu kullandım.(senin kitabında ''kötümser tümevarım'' olmaması normal çünkü bu şimdi söylediğimde dahil benim söylediğim yöntemler ''öyle çokda kolay bişey değilmiş bu matematik'' adlı kendi yazdığım kitapta var)

p.s. tişört'te ''cornelius'' şeklinde olsun yazı baş harf ''c'' büyük olmasın mümkünse... (bak eminim yani 1.olucağından,hala saf dışı bırakmaya çalışmakla suçluyosun beni)

senaaaaa said...

ah sevgili cornelius, seni suçlamakla ne büyük hata etmişim, meğer katil uşakmış :s
kendimi affettirmek için,öyle çokda kolay bişey değilmiş bu matematik adlı kitabını alıp sana imzalatmak ve les e onunla hazırlanmak istiyorum!!

p.s. c küçük olsun tamam, ama büyük harflerden küçük harfleri çıkarma konusunda pek iyi sayılmam..